ما منتظریم.....

 با سلام

این متن نوشتم چون واقعا وقتی میرم بیرون تو خیابانهای شهر دخترها رو که خودشون شکل پسرها وپسرها خودشون شکل دخترها کردن واقعا نمیدونم اینا فردا جواب امام زمان رو چی میدن!!جواب شهدایی که برای این انقلاب دادیم رو چی میدن؟؟؟؟؟فقط باید این رو بدونیم که به قول باباطاهر:

به قبرستان گذر کردم صباحی

                                             شنیدم ناله وافغان وآهی

شنیدم کله ای با خاک میگفت:

                                             این دنیا نمی ارزد به کاهی

یا در جایی دیگر :

اگرشاهین به چرخ هفت مینه

                                            فریاد کند که مرگ اندر کمینه

اگر صد سال در این دنیا بمانی 

                                            در آخر منزلت زیر زمینه

وسلام.

نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 تارک نماز جمعه، «پریشان و سرگردان»، «نامبارک و بی برکت» و «عبادت‌هایش غیر مقبول»معرفی شده

است.

 

 


اولین نماز جمعه‌ مقام معظم رهبری

 

خداوند در سوره جمعه می فرماید: «یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا إِذَا نُودِى لِلصلَوةِ مِن یوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسعَوْا إِلى ذِکرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَیعَ ذَلِکمْ خَیرٌ لَّکمْ إِن کنتُمْ تَعْلَمُونَ(جمعه9) فَإِذَا قُضِیتِ الصلَوةُ فَانتَشِرُوا فى الأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِن فَضلِ اللَّهِ وَ اذْکرُوا اللَّهَ کثِیراً لَّعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» (جمعه10)؛ اى کسانى که ایمان آورده اید ! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته مى‌شود به سوى ذکر خدا بشتابید ، و خرید و فروش را رها کنید که این براى شما بهتر است اگر مى دانستید . و هنگامى که نماز پایان گرفت شما آزادید در زمین پراکنده شوید و از فضل الهى طلب کنید ، و خدا را بسیار یاد نمائید تا رستگار شوید .

 

 

به این ترتیب هنگامى که صداى اذان نماز جمعه بلند مى شود مردم موظفند کسب و کار را رها کرده به سوى نماز که مهمترین یاد خدا است بشتابند. جمله «ذلکم خیر لکم ...» اشاره به این است که اقامه نماز جمعه و ترک کسب و کار در این موقع منافع مهمى براى مسلمانان دربردارد اگر درست پیرامون آن بیندیشند ، وگرنه خداوند از همگان بى نیاز و بر همه مشفق است .


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 اگر در طول سال فرصتی دست نداد و به نوعی غفلت کردیم الان فرصت خوبی است حداقل در روز و ساعات پایانی سال که من چه کردم؟ چقدر بر اساس دین و قانون خدا گام برداشتم و حرکت کردم؟ چقدر به خطا رفتم و قانون شکنی کردم؟

 


محاسبه

 

رادیو ماشین روشن بود و صدایی که از آن شنیده می شد صدای مجری برنامه بود که سعی می کرد با شور و هیجان خاصی نشاط بهاری را به شنوندگان خود القاء کند. متنش که تمام شد اعلام کرد هم اکنون شنونده محترمی پشت خط هستند که به ایشان سلام می کنیم و بعد با سلامی گرم وارد گفتگوی با او شد.

 

 

کسی که تلفن زده بود بعد از سلام و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همگان خود را کارمند بانک معرفی کرد و در پاسخ به مجری که از او پرسید: در این روزهای پایانی سال چه می کنید؟ چیزی گفت که به ظاهر، ساده و عادی بود؛ اما حسابی مرا به فکر فرو برد.

او در پاسخ به سوال مجری گفت: در این روزهای پایانی سال به شدت و تا دیر وقت مشغول حساب و کتاب یک سال گذشته هستیم.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 آنان که هر گاه نیکـی کنند خـوشحال شوند، و هرگاه بدی کنند آمرزش خـواهند، و هر گاه عطا شـوند شکر گزارند و هر گاه بلا بینند صبر کنند، و هر گاه خشم کنند در گذرند.( عیون اخبار الرضا ، جلد 2 ،ص52)

 

 


 

عید

 

چند روزی قبل از اینکه سال تحویل شود و افراد سال جدید را آغاز کنند یک سؤال ذهن هر خانواده ای را حسابی به خود مشغول می‌کند و آن سؤال این است که  دوست دارید لحظه سال تحویل کجا باشید؟

افراد، با سلیقه‌ها و فرهنگ‌های مختلفی که دارا هستند جواب‌های مختلفی به این سؤال می‌دهند بعضی‌ها دوست دارند لحظه تحویل سال در کنار دریا باشند و در ساحل قدم بزنند. بعضی دیگر دوست دارند در جنگل و صحرا باشند و بعضی دیگر دوست دارند در کنار پدر و مادر خویش باشند و بعضی دیگر اماکن مذهبی را برای لحظات به یاد ماندنی تحویل سال انتخاب می‌کنند.

افراد برای اینکه در آن لحظه خود را به مکانی که از روزها قبل پیش بینی کرده بودند برسانند همه سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا برنامه ریزی‌هایشان درست از کار دربیایید و مشکلی در جلوی راهشان سبز نشود .


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 کینه ها و کدورت ها، حرف و حدیث های کهنه و آزاردهنده را از ذهن و زندگیمان دور نموده و بر زباله های زمستانی فرو بریزیم .

 

 


عید

 

در آستانه تعطیلات نسبتاً طولانی نوروز 91 واقع شده ایم، بازارها و خیابان ها چند روزی است که در تراکمی از اتومبیل ها و آدم ها به سختی نفس می کشند. خریدهای نوروزی، تدارکات و خانه تکانی ها و غبارروبی ها از در و دیوار خانه ها و آشیانه ها، نو شدن و رویش و زایش دوباره طبیعت، شادابی و نشاط کودکان و لباس های نو و عیدی گرفتن از بزرگترها و دید و بازدیدهای فشرده در راه است.

 

 

همه اینها قالب و قامت بهار و نوروز را به رخ می کشند. اما گوهر و قیمت نوروز چگونه حاصل می شود. آثار و برکات نوروز در چیست؟ این سنت باستانی و ایرانی با کدامین دست آوردها مورد تأکید و تصویب معصومین و معلمان بشریت واقع شده؟

بدیهی است قیمت پیام و محتوای نوروز می بایست با ظاهر و قامت آن هم تراز و هم سو باشد. احیای دوباره طبیعت و زنده شدن گل و گیاه و چمن و آواز پرندگان و شادی کودکان و دید و بازدید بزرگان بدون برکات زیبای انسانی، اخلاقی، نمی تواند امر معقول و مطلوبی به شمار آید و مورد تأیید منادیان این و مروجان فرهنگ و معنویت معصومان واقع شود.

بنابراین عنایت به سهم اخلاق و ادب و فرهنگ و البته عمل کردن به توصیه های اخلاقی سنت زیبای دید و بازدید و معاشرت در ایام نوروز را پربارتر، زیباتر و دل نشین تر خواهد نمود.

در این مقال توصیه های اخلاقی ذیل (برگرفته از قرآن و سنت) را با هم مرور می کنیم:


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 

طالعات انجام‌شده در دانشگاه‌های جهان بر روی بازی‌های ویدیویی جدید نشان می‌دهد این بازی‌ها به شدت تلاش کرده‌اند خشونت را به دین ارتباط دهند.
بازی

 

مجله اینترنتی «دیجیتال ترندز» در شماره اخیر خود در مطلبی با عنوان «طبق مطالعات، بازی‌های ویدیویی جدید به شدت خشونت را به دین ارتباط می‌دهند» به قلم «جف هیوز» می‌‌نویسد: بازی و خشونت در بررسی‌های گذشته مورد مطالعه قرار گرفته‌اند اما آیا بازی‌های ویدیویی بیش از حد خشونت را به دین ارتباط می‌دهند؟

معتقدم که آنها تنها از دین برای خلق نکات تهییج‌کننده در داستان‌هایشان استفاده می‌کنند. اگر نگاهی به بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان بیندازید، بیشتر آنها تا حدی با خشونت سر و کار دارند زیرا خشونت به معنای درگیری است و درگیری هیجان‌انگیز است. به نظر می‌رسد که دین با خشونت پیوند داده می‌شود زیرا داستان جالبی می‌ساز

 

 

* بازیهای ویدیویی تلاش دارند دین را به خشونت ارتباط دهند


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 

واخر تابستان 1389بود که مسافران ایرانی‌ دبی به محض ورود به فرودگاه این شهر، با بیلبوردی روبه‌رو می‌شدند که خبر از آمدن قریب الوقوع شبکه تلویزیونی فارسی زبان دیگری بعد از شبکه فارسی وان می‌داد: من و تو (manoto)


 

من و تو

"من و تو " شبکه ای تلویزیونی متعلق به شرکت "شبکه تلویزیونی مرجان"  که برنامه‌های خود را از کپیتال استودیوی شهر لندن پخش می‌کند، در 6 آبان 1389(28 اکتبر 2010) در همسایگی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و با همکاری برخی عوامل آن، در لندن پا به عرصه وجود گذاشت.

 

درباره فلسفه ایجاد این شبکه تلویزیونی در  سایت رسمی آن، این طور آمده است: "جهان از چند دهه گذشته به تدریج وارد عصر ارتباطات نوینی شده است. امروزه، بر پایه باور بسیاری از دانشمندان در حوزه های مختلف علوم اجتماعی، جهان امروزی آنچنان دگرگون شده که فهم و درک آن با مفاهیم و نظریه‌های قدیم تا حد زیادی عملی نیست. جهانی شدن، عصر اطلاعات، عصر رسانه ها، جامعه اطلاعاتی و جامعه رسانه ای برخی از این مفاهیم اند.

تلویزیونهای من و تو 1و2 در این راستا و در جهت ارتقای نقش و جایگاه رسانه ای ایرانی و پارسی زبان در بین رسانه‌ها سعی در ارتقای نقش ایرانیان در جامعه جهانی و همچنین ارائه بروزترین و با کیفیت ترین برنامه‌ها بزودی کار خود را شروع خواهد کرد. برنامه شبکه‌ها شامل فیلم، سریال، اخبار، گزارش و برنامه‌های متنوع دیگر می‌باشد که شما تاکنون در هیچ شبکه پارسی زبان دیگری ندیده اید."


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 عصر امروز دورانی است متشکل از معادلاتی مبهم و پیچیده.دورانی که موضوع تجارت و کسب سود در آن بسیار مهم است و هم زمان با آن،عرصه تجارت هر روز تنگ تر و پیچیده تر می شود.به این ترتیب خلق روش های بدیع،در جهت تولید و فروش كالا، نقشی محوری در عرصه فعالیت های اقتصادی محسوب می شود.


زنان-رسانه-تبلیغات

 

در موازات این ماجرا، در جوامع مختلف، نوعی تغییر و تحولات ایجاد شده که بر الگوی مصرف و به طور کلی نیازهای افراد، موثر است.آنچه مشخص است اینکه با ایجاد تغییر و دگرگونی الگوی مصرف،تولیدكنندگان کالاهای تجاری تشویق می شوند تا برای پاسخگویی به این مصرف انبوه و سیری ناپذیر به رقابت فشرده ای بپردازند. تولید انبوه كه از ویژگی های عصر نوین است؛ فروش انبوه را نیز به همراه داشته، بنابراین همواره شركت های تجاری بزرگ جهت فروش و تولید بیشتر، محتاج آن هستند كه در نگرش، بینش، دانش و رفتار مخاطبان خود تغییراتی اساسی ایجاد نمایند.از جمله این تغییرات اساسی توده ای شدن فرهنگ مصرفی در جامعه می باشد.این بدان معناست که فرهنگ عامه به نوعی به فرهنگ توده ای تبدیل می شود.( ویلیامز:1976،صفحه 199)


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

  وحدت ملی، هویت اسلامی و انسجام اجتماعی در ایران موضوع مهمی است كه امروزه در كشور به آن اهمیت فراوانی داده شده‌است و طرح مكرر موضوع "وحدت ملی" از سوی مقام معظم رهبری و رویكرد جامعه اسلامی ایرانی به وحدت عملی، ما را بر آن داشت تا به بررسی ابعاد آن  و راهكارهای اصولی همراه با شناخت عوامل تهدیدزای وحدت، بپردازیم.

 


 

وحدت

شناخت مقوله وحدت از دیر باز با شكل گرفتن زندگی اجتماعی و گروهی در بشر شكل گرفت و مردم از اعصار و دوران های مختلف پی به ارزش و اهمیت آن برده‌اند و برای حفظ و بقای خود به زندگی دسته جمعی، فردی از خود برتر را به ریاست گروه یا اجتماع خود برمیگزیدند. در تاریخ اسلام نیز پیامبر اكرم (ص) وحدت ملی در تاسیس حكومت اسلامی در مدینةالنبی را بنا نهادند. از جمله آموزه های مهم دین برای رسیدن جامعه به توسعه و پیشرفت،اقدام  به همبستگی اجتماعی و انسجام ملی است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

 

 

فارسی وان

بخش ارتباطات- با آغاز به کار شبکه فارسی زبانِ فارسی 1 (Farsi1) در مرداد 1388 موج جدیدی از تهاجم فرهنگی ایران را فرا گرفت که به راحتی می توانست افراد خانواده را از کا روزمره باز داشته و یا حتی مرد خانه را به بهانه ی تماشای سریال "ویکتوریا" زودتر به خانه بکشاند.

با کنار گذاشتن صاحب این شبکه و دیدگاه هایش و هدفش از راه اندازی این شبکه ، آنچه حائز اهمیت است محتوای سریالهای این شبکه می باشد.

آنچه که آشکارا در تمامی فیلمهای این شبکه مشهود می باشد ، روابط نامشروع و بی بند و باری و خشونت است و در تمامی فیلمهایی که تا کنون پخش شده (و پس از این پخش خواهد شد) بر رابطه زن و مرد متاهل با زن و مرد دیگری ، اشکال وارد نیست و این مسئله جزیی از عرف جامعه آنها محسوب می شود.

اساس (Base) سریالهای این شبکه که عمده ی آنها کره ای ، کلمبیایی و آمریکایی هستند، بر بی دینی، روابط آزاد جنسی، خیانت، شرابخواری و سقط جنین استوار است.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |

چرا دکتر احمدی نژاد سوال مجلس از خودش را جدی نگرفت؟واکنش مجلس چیست؟

 


 

احمدی نژاد در مجلس

 

بالاخره اولین سوال از رییس جمهور در تاریخ مجلس شورای اسلامی انجام شد و رییس جمهور برای ادای پاره ای توضیحات به مجلس فراخوانده شد. اگرچه ماجرای به حد نصاب رسیدن 79 امضای لازم برای انجام سوال از رییس جمهور و نهایتا اعلام وصول این درخواست و تعیین زمان آمدن آقای رییس جمهور به مجلس و هم چنین سوالات نمایندگان از رییس جمهور، خود بسیار جای تحلیل و بررسی دارد، اما به نظر می رسد نحوه پاسخگویی رییس جمهور به این سوالات در جلسه گذشته مجلس خود محل تحلیل و نقد است.

 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, توسط علی منجزی |